http://www.nonprofit.hu/szerv/nyilatkozat/64084
Újabb jogsértő Avon reklámok - újabb büntetés
A szépségipar szereplői számos eszközt bevetnek forgalmuk növelésének érdekében, így nem szokatlan az sem, hogy megtévesztik a fogyasztókat. Ilyen magatartást tanúsított az Avon Cosmetics Hungary Kft. is, ami miatt egy a Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet által kezdeményezett eljárásban a Gazdasági Versenyhivatal 20 millió forint bírsággal sújtotta, és megtiltotta a vállalatnak a jogsértő magatartás folytatását (Vj 112/2006).

Az Avon mindezek ellenére további megtévesztő reklámokat jelentetett meg különböző termékeiről. Ezek közül a Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet az alábbiakról tett bejelentést a Gazdasági Versenyhivatalnál: SuperShock szempillaspirál, Anew Ultimate bőröregedést késleltető éjszakai krém, terhességi csíkok és narancsbőr elleni testápoló krém, intenzíven ívelő és hosszabbító szempillaspirál, Anew Clinical ráncfeltöltő. Ezen termékek esetében az Avon egzakt számok formájában adta meg a termékük használatának köszönhető javulást, például 12-szer dúsabb szempillát vagy 50%-kal csökkenő szarkalábakat ígért. Az eredmények alapjául szolgáló tesztekről bebizonyosodott, hogy azokat nem tudományos igényességgel végezték (pl. egyszerű vélemény kérdezés), illetve egyes esetekben azok nem feleltek meg a valós használati körülményeknek, azonban a közölt eredmények a fogyasztók döntését jelentősen a vásárlás irányába befolyásolták.

Az újabb jogsértő tevékenység miatt az FJSZ kezdeményezte Vj-24/2009 nyilvántartási számú eljárásban a Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forintos bírságot szabott ki az Avon Cosmetics Hungary Kft.-re. A döntés az alábbi címen érhető el:

http://www.gvh.hu/gvh/alpha?null&m5_doc=5953&pg=72